teisipäev, 2. mai 2017

10.nädal

Nädala nipp: Laula üks laul - laul teeb rinna rõõmsaks.

Selleks nädalaks olid meie taimed kasvanud nii tublisti, oli nii õisi kui ka vilju.
"Erme 1" kõige pikem taim peaaegu juba 1 m, 98 cm. See on Marita taim.
"Erme 2" kuivas millegipärast ära ja langes välja. Nii kahju. Seega kõige pikema taime pikkuseks 71 cm ja need on Ragne ja Reimo taimed.
"Valma 1" kadus väga kiiresti, aga kõige pikemaks taimeks osutus Juliana hernes 27 cm.
"Valma 2" pikkuseks mõõtsime 25 cm, aga kõige pikem oli Kaspari taim 50,6 cm.

2.maiks oli "Erme 1" 3 õit ja 2 kauna. "Erme 2" 4 õit ja veel mitte ühetgi vilja. "Valma 1" 4 õit ja 2 vilja. "Valma 2" 3 õit ja juba 5 vilja. Kui kõik hästi läheb, peaks igaüks ühe kauna saama.


Mida me arvame oma hernestest?

Maiu: See oli lahe, et minu hernes oli algul kõige väikesem, aga tal tekkis kõige esimesena kaun. Praegu on ta juba väga paks ja mõned päevad veel, siis saame maitsta ja maiustada.
Selena: Minu hernes hakkas kasvama ja sirgus päris pikaks. Iga nädal me mõõtsime ja hoolitsesime taimede eest.
Lisete: Minu hernes ei kasva üldse pikaks, tal pole veel ühtegi õit ega kauna. Kas need üldse tulevad? Ma väga ootan ja loodan.
Juliana: Minu jaoks oli suur üllatus, et mõnel kasvas hernetaim nii pikaks. Samuti üllatas see, et Anderi taim kadus lihtsalt ära. Tore on see, et mõnel on juba nii palju õisi.
Ragle: Väga põnev oli herneid kasvatada, näha taimede õisi ja vilju. Tore oli rühmas tööd teha.
Reimo: Mul oli suur üllatus, et minu taim on juba 71 cm pikkune. Ma arvan, et minu hernetaim annab palju herneid.
Morten: Hernest oli tore kasvatada. Algul oli mul selline tunne, et minu hernes ei kasva üldse, aga hakkas kasvama ja on juba päris pikk.
Teele: Herneid oli tore kasvatada. Mul on hea meel, et hernes oli pea mullast välja pistnud ja taim pikaks sirgunud.
Ander: Minu hernes tuli küll välja, aga paari päeva pärast kadus äkki ära. Mul oli väga halb tunne, sest teistel on taim, aga minul ei ole.
Kaspar: Hernest oli väga lõbus kasvatada.
Jasper: Minu hernes ei hakanud kasvama. Olen väga kurb!
Ragne: Hernest on lahe kasvatada.
Marita: See herne kasvatamine oli väga tore, tahaks järgmisel aastal veel kasvatada. Minu jaoks oli üllatav, et ta nii pikaks kasvas. Nii tore oli vaadata, kuidas taimed iga päev kasvavad.
Ervin: Herned on päris huvitavad, üks suurem kui teine. Minu hernes on päris suur, aga mõnel ei tulnud taimed üldse välja.
Egelii: Minu hernes tuli kõige esimesena mullast välja ja kasvas väga kiiresti pikaks. Aga ühel päeval hakkas ta närtsima ja lõpuks närbus ära. Aga sellest kuivanud võrsest tuli uus võrse. Nüüd olen väga õnnelik.
Kaisa: Minu hernes ei tulnud välja, mädanes mullas ära. Õnneks sain teiste taimi mõõta ja kasta. Meil on väga ilusad ja pikad taimed ja neil on palju õisi ja vilju.

Kokkuvõte

Meile meeldis oma sõrmed mullaseks teha ja uurida, kuidas herned kasvavad. Tore oli ka küsimustele vastata, küsida abi oma vanemate käest. Leidsime vastused kõikidele küsimustele ja vastasime kõik õigesti.
Hästi põnev oli retsepte otsida. Tuli välja, et me kõik tarvitame toiduks ikka palju hernest ja need on maitsvad.
Õpetaja pani kõik meie tegemised kirja.

Me oleme uhked oma taimede üle!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar